چه زمانی واشر سر سیلندر می سوزد؟

 

 

اگر آب رادیاتور کم باشد به موتور و واتر پمپ خودرو فشار وارد می‌شود و گاهی اوقات باعث سوختن واشر سر سیلندر خواهد شد که تعمیر آن هزینه سنگینی خواهد داشت.

گرمای بیش از حد موتور، زدن جوش کاذب در رادیاتور، وجود آب در سرپیستون‌ها، مخلوط شدن آب و روغن، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ خواهد بود و همچنین كم شدن قدرت و كشش موتور از دیگر اعلام سوختن واشر سرسیلندر هستند.

 

نشانه های سوختن واشر سرسیلندر

1. کم شدن آب رادیاتور

2.مسدود شدن مجراهای عبور آب در موتور

3. خنک نشدن آب رادیاتور به علت رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.

4. نقص فنی در ترموستات.

5. نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.

6. پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور.

7. رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.

نکته: سوختن واشر سرسیلندر در یک لحظه و یک دقیقه اتفاق نمی‌افتد بلکه اول آب رادیاتور داغ می‌شود و حرارت افزایش پیدا می‌کند و چند دقیقه بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز تازه صدمه دیدن واشر شروع می‌شود.